ΔΙΦΕΜΜ

3ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΟΛΥΒΟΥ

Κάθαρσις | 16-19 Αυγούστου 2016

Η έννοια της κάθαρσης μέσα από την τέχνη διαμορφώθηκε από τον Αριστοτέλη ο οποίος τόνισε ότι μπορούμε να ξεπεράσουμε μία κατάσταση συναισθηματικής φόρτισης παρακολουθώντας την να ξεδιπλώνεται στην σκηνή. Την συγκεκριμένη στιγμή, η μουσική από την μία πλευρά καθρεπτίζει τις προσωπικές εσωτερικές μας συγκρούσεις και από την άλλη γίνεται η θεραπευτική αυτή ενέργεια που μας γιατρεύει -η δύναμη της τέχνης και της μουσικής ειδικότερα να επουλώνει τα τραύματα.

Πρόγραμμα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

ΚΑΣΤΡΟ ΜΟΛΥΒΟΥ | 21:00


Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750)
Σακόν για σόλο βιολί σε ρε ελάσσονα, BWV 1004
Χάιγιουν Παρκ βιολί

Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ
Mein Herze schwimmt im Blut [Η καρδιά μου κολυμπάει στο αίμα], BWV 199
Καντάτα για σοπράνο, όμποε, κουιντέτο εγχόρδων και πιάνο
Μάρλις Πέτερσεν σοπράνο
Ιβάν Ποντυόμοφ όμποε
Νώε Ινουί βιολί
Αλίσσα Μαργκούλις βιολί
Tίμοθυ Ρίνταουτ βιόλα
Αλεξάντερ Μπούζλοφ τσέλο
Λουίς Καμπρέρα κοντραμπάσο
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Φέλιξ Μέντελσον Μπαρτόλντυ (1809-1847)
Οκτέτο για έγχορδα σε μι ύφεση μείζονα, έργο 20
Λίνους Ροτ βιολί
Νώε Ινουί βιολί
Χάιγιουν Παρκ βιολί
Tίμοθυ Ρίνταουτ βιόλα
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ τσέλο
Αλεξάντερ Μπούζλοφ τσέλο

ΠΑΡΟΔΟΣ

Μεσημεριανή Συναυλία | ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ | 12:00


Φρανθίσκο Tάρρεγα (1852-1909)
Αραβικό καπρίτσιο για σόλο κιθάρα
Πετρίτ Τσέκου κιθάρα

 Άστορ Πιατσόλλα (1921-1992)
Ιστορία του τανγκό, για φλάουτο και κιθάρα
Ντανιέλα Κοχ φλάουτο
Πετρίτ Τσέκου κιθάρα

 Iάννης Ξενάκης (1922-2001)
Διπλή ζυγιά, για βιολί και βιολοντσέλο
Λίνους Ροτ βιολί
Μπένεντικτ Κλέκνερ τσέλο

Λουίτζι Μποκερίνι (1743-1805)
Κουιντέτο για κιθάρες σε ρε μείζονα, αρ. 4, G 448 «Φαντάνγκο»
Πετρίτ Τσέκου κιθάρα
Αλίσσα Μαργκούλις βιολί
Νώε Ινουί βιολί
Tίμοθυ Ρίνταουτ βιόλα
Αλεξάντερ Μπούζλοφ τσέλο

ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ

ΚΑΣΤΡΟ ΜΟΛΥΒΟΥ | 21:00


Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856)
Τρεις ρομάντσες για όμποε και πιάνο, έργο 94
Ιβάν Ποντυόμοφ όμποε
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο

 

Γκεόργκι Λίγκετι (1923-2006)
Έξι μπαγκατέλες για κουιντέτο πνευστών
Ντανιέλα Κοχ φλάουτο
Ιβάν Ποντυόμοφ όμποε
Σεμπάστιαν Μαντς κλαρινέτο
Kονσταντίν Μπάρκοφ φαγκότο
Τζουλιάνε Γκρέπλινγκ κόρνο

Έντβαρντ Γκρηγκ (1843-1907)
Δύο ελεγειακές μελοντί για κουιντέτο εγχόρδων, έργο 34
Χάιγιουν Παρκ βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι βιόλα
Tίμοθυ Ρίνταουτ βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ τσέλο
Λουίς Καμπρέρα κοντραμπάσο

 Φρανσίς Πουλένκ (1899-1963)
Τρίο για όμποε, φαγκότο και πιάνο, FP 43
Ιβάν Ποντυόμοφ όμποε
Kονσταντίν Μπάρκοφ φαγκότο
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)
Ενθύμιο από τη Φλωρεντία, για σεξτέτο εγχόρδων σε ρε μείζονα, έργο 70
Κιρίλ Τρούσσοφ βιολί
Αλίσσα Μαργκούλις βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι βιόλα
Tίμοθυ Ρίνταουτ βιόλα
Αλεξάντερ Μπούζλοφ τσέλο
Μπένεντικτ Κλέκνερ τσέλο

 

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ

ΚΑΣΤΡΟ ΜΟΛΥΒΟΥ |19:00


Πρόγραμμα κλασικής μουσικής ειδικά σχεδιασμένο για  παιδιά και νέους.

ΣΤΑΣΙΜΟΝ

ΚΑΣΤΡΟ ΜΟΛΥΒΟΥ | 21:00


Άρβο Περτ (γενν. 1935)
Fratres, για βιολοντσέλο και κιθάρα
Αλεξάντερ Μπούζλοφ τσέλο
Πετρίτ Τσέκου κιθάρα

Ντμίτρι Σοστακόβιτς (1906-1976)
Κουαρτέτο για έγχορδα σε ντο ελάσσονα, αρ. 8,  έργο 110
Αλίσσα Μαργκούλις βιολί
Κιρίλ Τρούσσοφ βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι βιόλα
Αλεξάντερ Μπούζλοφ τσέλο
Διάλειμμα

Oλιβιέ Μεσσιάν (1908-1992)
Κουαρτέτο για το τέλος του χρόνου, για κλαρινέτο, βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο
Σεμπάστιαν Μαντς κλαρινέτο
Μπένεντικτ Κλέκνερ βιόλα
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο

 

ΕΞΟΔΟΣ

ΚΑΣΤΡΟ ΜΟΛΥΒΟΥ | 21:00

Κλωντ Ντεμπυσσύ (1862-1918)
Syrinx, για σόλο φλάουτο
Ντανιέλα Κοχ φλάουτο

Aντρέ Ζολιβέ (1905-1974)
Το τραγούδι του Λίνου, για φλάουτο και πιάνο
Ντανιέλα Κοχ φλάουτο
Κυβέλη Ντέρκεν πιάνο

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791)
Exsultate, Jubilate, για σοπράνο, έγχορδα και κοντίνουο, KV 165
Μάρλις Πέτερσεν σοπράνο
Κιρίλ Τρούσσοφ βιολί
Χάιγιουν Παρκ βιολί
Λεχ Αντόνιο Ουσζύνσκι βιόλα
Πετρίτ Τσέκου κιθάρα

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Φραντς Σούμπερτ (1791-1828)
Οκτέτο για πνευστά και έγχορδα σε φα μείζονα, D 803
Νώε Ινουί βιολί
Λίνους Ροτ βιολί
Tίμοθυ Ρίνταουτ βιόλα
Μπένεντικτ Κλέκνερ τσέλο
Λουίς Καμπρέρα κοντραμπάσο
Σεμπάστιαν Μαντς κλαρινέτο
Kονσταντίν Μπάρκοφ φαγκότο
Τζουλιάνε Γκρέπλινγκ κόρνο

ΠΡΟΦΕΣΤΙΒΑΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου διοργάνωσε τέσσερις προφεστιβαλικές δραστηριότητες σε διαφορετικά μέρη της Λέσβου, με στόχο να μεταφέρει την ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ σε ακόμη περισσότερους κατοίκους του νησιού, αλλά και να αποκαλύψει στους επισκέπτες ενδιαφέρουσες όψεις του.

Οι εκδηλώσεις περιλάμβαναν ξενάγηση στον χώρο και συναυλία μουσικής δωματίου. Συμμετείχαν οι μουσικοί του εκπαιδευτικού προγράμματος του Φεστιβάλ ΜΟ-TO Key, που πραγματοποιήθηκε στη Λέσβο τον χειμώνα, Αρτούρ Ρουζανόφσκι, Βασίλυ Γκεράσιμεζ και Κυβέλη Ντέρκεν, εμβαθύνοντας έτσι τη σχέση τους με τους κατοίκους του νησιού, και ιδιαίτερα με τους νέους.

Καλλιτέχνες

  Ντανιέλ Γκαρλίτσκυ
photo: Balasz Borocz
Ντανιέλ Γκαρλίτσκυ

Bιολί

Ο Ντανιέλ Γκαρλίτσκυ προέρχεται από μία διάσημη οικογένεια Ρώσσων βιολιστών και παιδαγωδών. Γεννημένος στη Μόσχα, ο Γκαρλίτσκυ ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές (βιολί και Πιάνο) στην Μουσική Ακαδημία για χαρισματικούς νέους Γκνέσιν, σε ηλικία 6 χρονών. Αφού εγκαταστάθηκε στη Γαλλία στις αρχές της δεκαετίας του ’90, συνέχισε τα μαθήματά του στο Ωδείο της Λυών από όπου αποφοίτησε με τις υψηλότερες διακρίσεις.

Το 1999, ξεκίνησε της σπουδές του στο Εθνικό Ωδείο Ανώτατης Εκπαίδευσης Μουσικής και Χορού του Παρισιού (CNSMDP) από όπου αποφοίτησε με διάκριση.
Ως σολίστ έχει εμφανιστεί με Ορχήστρες όπως η Φιλαρμονική του Αμβούργου, η Ορχήστρα της Εποχή του Διαφωτισμού, η Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης και έχει συμπράξει σε έργα μουσικής δωματίου με ερμηνευτές όπως ο Γκίντον Κρέμερ, η Μαρία Ζοάο Πίρες, ο Όλεγκ Μάιζενμπεργκ κ.α.

Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από το πρώιμο μπαρόκ (Μοντεβέρντι, Λουλί κ.λπ.), που ερμηνεύει σε όργανα εποχής μέχρι και σε συνθέσεις του 21ου αιώνα. Έχει ερμηνεύσει σε πρώτες εκτελέσεις έργα Γάλλων συνθετών (Philippe Hersant, Thierry Escaich, Olivier Greif ) καθώς και συνθετών διεθνούς φήμης όπως ο Τζον Άνταμς, ο Φίλιπ Γκλας και ο Άρβο Περτ.
Διδάσκει βιολί στο Ωδείο του Παρισιού και παράλληλα δίνει διαλέξεις και σεμινάρια τελειοποίησης στην Ευρώπη και την Ασία. Ο Ντανιέλ Γκαρλίτσκυ παίζει στο ιταλικό βιολί του 18ου αιώνα “Joseph Guarnerius, filius Andreæ” και σε γαλλικό βιολί κατασκευασμένο για τον ίδιο το 2003 από τον Ζακ Φυστιέρ.

www.garlitsky.com

 Τζουλιάνε Γκρέπλινγκ
φωτο: Anna Bokodi
Τζουλιάνε Γκρέπλινγκ

Κόρνο

Η Τζουλιάνε Γκρέπλινγκ γεννήθηκε το 1988 κοντά στη Λειψία της Γερμανίας. Σπούδασε στη Λειψία με καθηγητή τον Τ. Χάουσιλντ, και στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου με καθηγητή τον Κρ. Ντάλμαν. Έχει κερδίσει επανειλημμένα τον Γερμανικό Διαγωνισμό για Παιδιά Γιούγκεντ Μουζιτσίερτ, το Βραβείο Μέρες Μουσικής του Έμσμπυρεν 2008 και το Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου Αλίς-Σάμτερ-Βέτμπεβερμπ 2010. Είχε την υποστήριξη του Ίδρυματος Νέων Μουσικών στο Μπαϋρόιτ και του Γερμανικού Ίδρυματος Ακαδημαϊκών Υποτροφιών. Μεταξύ του 2010-2012, έπαιξε ως πρώτο κόρνο στην Kόμισε Όπερ του Βερολίνου, και από το 2013 είναι μέλος της Ορχήστρας Γκεβάντχαους της Λειψίας. Έχει εμφανιστεί με τη Στάατσκαπελλε του Βερολίνου, τη Στάατσκαπελλε της Δρέσδης και την Κάμερακαντεμι του Πότσνταμ. Ως σολίστ, έχει εμφανιστεί στη Λειψία, στο Βερολίνο, στη Φραγκφούρτη, στην Αγία Πετρούπολη κ.α. Το 2014, έπαιξε με τη Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου στη ζωντανή ραδιοφωνική εκπομπή Debüt im Deutschlandradio Kultur (Πρεμιέρα στο γερμανικό ραδιόφωνο πολιτισμού). Από το 2015, διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου.

 Νώε Ινουί
φωτο: Jetta Deplazes
Νώε Ινουί

Βιολί

«Ο Ινουί είναι βιολονίστας με μαγευτική ενέργεια και τεράστιο ταλέντο, και το ντεμπούτο του στη Νέα Υόρκη απέδειξε το εύρος της ερμηνείας του.» the Strad

Ο βιολονίστας Νώε Ινουί μπορεί πράγματι να θεωρηθεί πολίτης του κόσμου. Γεννήθηκε στις Βρυξέλλες το 1985, από μητέρα ελληνίδα και πατέρα ιάπωνα, και από το 2006 ζει στο Ντύσσελντορφ. Απόφοιτος του Κονσερβατουάρ των Βρυξελλών, του Παρισιού, της Καρλσρούης και του Ντύσσελντορφ, συνεχίζει έως σήμερα να μελετάει με τους μέντορές του Ουλφ Xέλσνερ και Ρόζα Φάιν. Έχει διακριθεί επανειλημμένα σε διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού Γιαν Σιμπέλιους στο Ελσίνκι το 2005, όπου έλαβε το Eιδικό Bραβείο για Νέα Ταλέντα, στην Ακαδημία του Φεστιβάλ του Φερμπιέ, όπου τιμήθηκε με το Prix d’Honneur και το Βραβείο Γιούλιους Μπέαρ, και στην Ελλάδα με το Βραβείο Τζίνα Μπαχάουερ το 2011. Καλείται συχνά να συμπράξει ως σολίστ με φημισμένες ορχήστρες υπό τη διεύθυνση μεγάλων αρχιμουσικών στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και στη Βραζιλία. Σε ρεπερτόριο μουσικής δωματίου, έχει εμφανιστεί με τη Μάρθα Άργκεριχ και τον Λεωνίδα Καβάκο, και πολλές φορές με τον πιανίστα Βασίλη Βαρβαρέσο, μαζί με τον οποίο, καθώς και με τον γερμανό τσελίστα Μπένεντικτ Κλέκνερ, δημιούργησαν το φημισμένο Tρίο Μπελ’ Άρτε. Μέσα από τo ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική πειραματίζεται σε νέα πεδία, συνδυάζοντας δύναμη, δεξιοτεχνία, σφρίγος και ευαισθησία. Mε το Tρίο Κάρλο Φαν Νέστε, στο οποίο ήταν μέλος, έχουν ηχογραφήσει τρία cd. Παίζει σε βιολί Τομμάζο Μπαλεστριέρι (Mάντοβα, 1764).

noeinui.com

 Λουις Καμπρέρα
φωτο: Melle Meivogel
Λουις Καμπρέρα

Κοντραμπάσο

Γεννήθηκε στην Ισπανία το 1985 και άρχισε να παίζει κoντραμπάσο σε ηλικία δέκα ετών. Αποφοίτησε από το Επαγγελματικό Ωδείο Χοακίν Τουρίνα, όπου σπούδασε με τον Ραφαέλ ντε Φρίας και την Κάρεν Μαρτιροσσιάν. Το 2002, εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο για να ολοκληρώσει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Σχολή Μουσικής και Δράματος Γκίλντχολ, με τον καθηγητή Ρινάτ Ιμπραγκίμοφ. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Χανς Άισλερ του Βερολίνου, με καθηγητή τον Γιάννε Σάκσαλα. Έχοντας κερδίσει πολλά βραβεία και υποτροφίες, το 2006 γίνεται κορυφαίος κοντραμπασίστας της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Ολλανδίας του Άμστερνταμ. Έχει συμπράξει ως κορυφαίος κοντραμπασίστας με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, τη Βασιλική Ορχήστρα Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, την Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ, τη Συμφωνική του BBC κ.ά., υπό διακεκριμένους διευθυντές ορχήστρας, όπως ο σερ Κόλιν Ντέιβις, ο Βαλέρυ Γκέργκιεφ και ο Κουρτ Μαζούρ. Έχει συνεργαστεί με σύνολα διαφορετικού ύφους, όπως το Αρκάντζελο, η Ορχήστρα της Εποχής του Διαφωτισμού, η Σινφωνιέττα του Λονδίνου, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του BBC και η Εθνική Ορχήστρα της Ισπανίας, και είναι ιδιαίτερα ενεργός ερμηνευτής μουσικής δωματίου. Έχει εμφανιστεί σε συναυλιακούς χώρους όπως το Ουίγκμορ Χολ, το Μπάρμπικαν, η Κοντσέρτχεμπαου και το Aτενέο της Μαδρίτης. Το 2012, έγινε μέλος του διδακτικού προσωπικού της Σχολής Μουσικής & Δράματος Γκίλντχολ, ενώ είναι επισκέπτης καθηγητής σε πολλά κολέγια και oρχήστρες νέων. Έχει ηχογραφήσει με αρκετά σύνολα για δισκογραφικές εταιρείες όπως η EMI Classics και η Pentatone, και έχει συνεργαστεί με το σχήμα διεθνούς κύρους New Generation Artists (Καλλιτέχνες νέας γενιάς) του Ραδιοφώνου ΒΒC3

www.luiscabrera.eu

 Μπένεντικτ Κλέκνερ
Μπένεντικτ Κλέκνερ

Βιολοντσέλο

«Αξιοσημείωτη, πραγματικά αξιοσημείωτη, τέλεια ερμηνεία! Απόλυτος έλεγχος της τεχνικής, του ήχου και του χρώματος.» Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, Φεβρουάριος 2016

Γεννημένος το 1989, o Μπένεντικτ Κλέκνερ, ο πιο ελπιδοφόρος νέος τσελίστας της Γερμανίας, συμπράττει με διάσημες ορχήστρες, όπως η Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα, η Φιλαρμονική της Γερμανικής Ραδιοφωνίας, η Κρεμεράτα Μπάλτικα, και με μαέστρους όπως ο Χάουαρντ Γκρίφιθ, ο Ίνγκο Μέτσμαχερ και ο Χάινριχ Σιφ. Εμφανίζεται στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στη Νότια Αμερική, σε χώρους όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου, το Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης, η Τόνχαλλε της Ζυρίχης κ.ά. Ερμηνεύει μουσική δωματίου με καλλιτέχνες όπως η Δανάη Ντέρκεν, ο Κρίστοφ Έσενμπαχ, ο Γκίντον Κρέμερ, η Άννε-Ζοφί Μούττερ και ο σερ Aντράς Σιφ. Έχει κερδίσει βραβεία σε κορυφαίους διεθνείς διαγωνισμούς, όπως το Ευρωπαϊκό Βραβείο Πολιτισμού από το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Πολιτισμού. Συνεργάζεται τακτικά με σύγχρονους συνθέτες, όπως ο Βόλφγκανγκ Ριμ και ο Χάουαρντ Μπλέικ, ο οποίος συνέθεσε γι’ αυτόν μία σονάτα για τσέλο. Από τον Σεπτέμβριο του 2014, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Κόμπλεντς, που παρουσιάζει συναυλίες μουσικής δωματίου ανώτατου επιπέδου. Φοίτησε πλάι στον Μάρτιν Όστερταγκ. Ως νεαρός σολίστ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων της Ακαδημίας Κρόνμπεργκ, συνέχισε σπουδές με τον Φραντς Χέλμερσον και τον Γκάρυ Χόφμαν, με την υποστήριξη της υποτροφίας Άνγκελα Ουίνκλερ, από τον Οκτώβριο του 2009. Ο Μπένεντικτ Κλέκνερ είναι ευγνώμων στον Στήβεν Ισσέρλις, τον Γκίντον Κρέμερ, τον Μίκαελ Σάντερλινγκ και τον σερ Αντράς Σιφ για τη μουσική γνώση και την υποστήριξη που του προσέφεραν κατά την καλλιτεχνική του σταδιοδρομία. Ερμηνεύει σε ιταλικό βιολοντσέλο του Φραντσέσκο Ρουτζέρι (Κρεμόνα, 1680), ευγενική παραχώρηση του Γερμανικού Ιδρύματος Μούζικλεμπεν

www.benedictkloeckner.de

 Ντανιέλα Κοχ
φωτο: Μάρκο Μποργκρέβε
Ντανιέλα Κοχ

Φλάουτο

«Βαθιά εκφραστική ερμηνεία, ένα ξεχωριστό μουσικό ταλέντο, συνονθύλευμα σχολαστικής εκπαίδευσης και απόλυτης φυσικότητας!» ensemble-Magazin für Kammermusik

Γεννημένη το 1989, η νεαρή Αυστριακή ήταν μόλις δεκαέξι ετών όταν άρχισε σπουδές φλάουτου στο Μοτσαρτέουμ στο Ζάλτσμπουργκ, με καθηγητή τον Μίκαελ Μάρτιν Κόφλερ. Χάρη στις επιτυχίες που σημείωσε σε πολλούς μουσικούς διαγωνισμούς, πολύ σύντομα έγινε ιδιαίτερα γνωστή στο χώρο της μουσικής. Έχει εμφανιστεί σε πολλά φεστιβάλ, όπως το Φεστιβάλ Μουσικής του Ράινγκαου, του Νταβός, Μεκλεμβούργου- Δυτικής Πομερανίας κ.ά. Επελέγη ως Rising Star από το Κοντσέρτχαους και τη Μουζίκφεραϊν της Βιέννης για τον Οργανισμό Ευρωπαϊκών Συναυλιακών Αιθουσών, στο πλαίσιο του οποίου έδωσε ρεσιτάλ στην Μποζάρ των Βρυξελλών, στη Σιτέ ντε λα Μουζίκ στο Παρίσι, στην Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, στο Κοντσέρτχαους της Βιέννης κ.α. Επίσης, έχει δώσει συναυλίες στον Καναδά, στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία. Ως σολίστ, έχει συμπράξει με επιφανείς ορχήστρες, όπως η Συμφωνική της Βιέννης, η Ορχήστρα Δωματίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου. Έχει ήδη ηχογραφήσει δύο δίσκους και ετοιμάζει καινούργιο.

www.danielakoch.com

 Σεμπάστιαν Μαντς
φωτο: Marco Borggreve
Σεμπάστιαν Μαντς

Κλαρινέτο

Ιδιαίτερα αγαπητός σε κοινό και κριτικούς, ο Μαντς «ερμηνεύει τις μελωδίες και τις νότες που έχει στα χέρια του με τη σβελτάδα επαγγελματία ταχυδακτυλουργού, διατηρώντας τον πλήρη έλεγχο των ηχητικών τους αποχρώσεων» (SZ). To cd του In Rhythm «διεγερτικό, δροσερό και συγκινητικό, δεν μπορείς να το χορτάσεις» (Rheinische Post). Κομβικό σημείο της καριέρας του ήταν η μεγάλη επιτυχία του στον Διεθνή Μουσικό Διαγωνισμό ARD στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο του 2008, όπου απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία του κλαρινέτου, που είχε να δοθεί τα τελευταία σαράντα χρόνια, αλλά και το πολυπόθητο Βραβείο Κοινού, όπως και άλλα ειδικά βραβεία. Τα δύο βραβεία ECHO Daniela Koch «What soulful flute playing by an exceptional talent whose music-making comes across as meticulously trained and completely natural!» ensemble-Magazin für Kammermusik Born in 1989, the young Austrian was only sixteen when she began studying flute at the Mozarteum University in Salzburg under the tuition of Michael Martin Kofler, and soon made a name for herself in the music world, thanks in no small part, to her success in numerous competitions. Daniela Koch has performed at various festivals, such as the Rheingau Musik Festival, the Davos Festival and the Festspiele Mecklenburg-Vorpommern. She has been chosen by Vienna’s Konzerthaus and Musikverein as a Rising Star of the European Concert Hall Organisation (ECHO). In this capacity, she has given recitals in such concert venues as Bozar Bruxelles, La Cité de la Musique Paris, Concertgebouw Amsterdam and the Vienna Konzerthaus. Further concert engagements have taken her to Canada, the USA and Japan. As a soloist, she has played with such illustrious orchestras as the Vienna Symphony Orchestra, the European Union Chamber Orchestra and the Deutsches Symphonie Orchester Berlin. Daniela Koch has already released two cds, and a third one is being prepared. MIMF_Programme_17 new 3 teliko 5.indd 34 28/7/2017 3:51:20 μμ 35 Sebastian Manz Manz delights the media as a musician «who bowls melodies and notes along in front of him with such agility in their colour and nuances, it is as if they were balls he was expertly juggling» (SZ), and the Rheinische Post writes of his cd In Rhythm that «it swings and stimulates, refreshes and weeps, and you just cannot get enough of it». His big breakthrough came with his sensational success at the ARD International Music Competition in Munich in September 2008, where he won not only First Prize in the clarinet category, which had not been awarded for forty years, but also the coveted Audience Prize and other special prizes. Sebastian Manz has since then been one of the most popular soloists and chamber musicians of the younger generation. Two ECHO Klassik awards have confirmed his fame. He has been solo clarinettist with the SWR Radio Symphony Orchestra in Stuttgart since 2010. Sebastian Manz has so far performed as soloist with important orchestras in the biggest venues around the world. His discography now boasts nine cds, all of which impressively document his versatility and talent on the instrument and are equally impressive for their interesting choice of works comprising both standard repertoire and rarely heard works. Being the grandson of the Russian violinist Boris Goldstein and the son of two pianists, Manz’s musical roots are in his German-Russian family background. He was born in Hanover in 1986 and he first learned the piano, but soon concentrated on the clarinet after listening to Benny Goodman’s recording of Carl Maria von Weber’s E-flat Major Concerto, which fascinated him and awoke a longing for the instrument. Among his most important teachers and supporters were the acclaimed clarinettists Sabine Meyer and Rainer Wehle. In February 2017, his most extensive cd project so far, the complete works for clarinet composed by Weber, has been released at the renowned label Edel/Berlin Classics. From summer 2018 onwards, Sebastian Manz will be a member of the CMS Two programme at the famous Chamber Music Society of Lincoln Center. Alongside his concert work, Sebastian Manz has been active for some time in the Rhapsody in School organisation founded by Lars Vogt, which is committed to bringing classical music into schools. Klassik επιβεβαίωσαν τη θέση του ανάμεσα στους πιο περιζήτητους σολίστ και ερμηνευτές μουσικής δωματίου της γενιάς του. Από το 2010, είναι σολίστ με τη Συμφωνική Ορχήστρα SWR της Ραδιοφωνίας της Στουτγάρδης. Εμφανίζεται τακτικά σε σημαντικούς συναυλιακούς χώρους εντός και εκτός Γερμανίας. Έχει στο ενεργητικό του εννέα ηχογραφήσεις, ενδεικτικές του ταλέντου και της δεξιοτεχνίας του και εντυπωσιακές ως προς την επιλογή των έργων. Εγγονός του ρώσου βιολονίστα Μπόρις Γκόλντσταϊν και γόνος δύο σολίστ πιάνου, έλκει τις μουσικές του ρίζες από τη ρωσογερμανική του καταγωγή. Γεννήθηκε στο Ανόβερο το 1986 και αρχικά ασχολήθηκε με το πιάνο. Σύντομα όμως αφοσιώθηκε στο κλαρινέτο, αφού άκουσε την ηχογράφηση του Κοντσέρτου σε μι ύφεση μείζονα του Καρλ Μαρία φον Βέμπερ από τον Μπέννυ Γκούντμαν, που ξύπνησε μέσα του την αγάπη για το κλαρινέτο. Ανάμεσα στους πιο σημαντικούς δασκάλους και υποστηρικτές του ήταν η Σαμπίνε Μάγερ και ο Ράινερ Βέλε. Τον Φεβρουάριο του 2017, κυκλοφόρησε το πιο εκτεταμένο πρότζεκτ του σε cd με τη γνωστή δισκογραφική Edel/Berlin Classics, που περιλαμβάνει όλα τα έργα για κλαρινέτο του Βέμπερ. Από το καλοκαίρι του 2018, θα είναι μέλος του προγράμματος CMS Two της περίφημης Εταιρείας Μουσικής Δωματίου του Λίνκολν Σέντερ. Παράλληλα με τη σολιστική του καριέρα, ασχολείται ενεργά με το Rhapsody in School, εκπαιδευτικό θεσμό που ίδρυσε ο πιανίστας Λαρς Φογκτ.

www.sebastianmanz.com

 Αλίσσα Μαργκούλις
Αλίσσα Μαργκούλις

Βιολί

 Κόνσταντιν Μπάρκοφ
Κόνσταντιν Μπάρκοφ

Φαγκότο

 Αλεξάντερ Μπούζλοφ
φωτο: Ira Polyarnaya, Apriori Arts Agency
Αλεξάντερ Μπούζλοφ

τσέλο

 Κυβέλη Ντέρκεν
φωτο: Giorgia Bertazzi
Κυβέλη Ντέρκεν

Πιάνο

 Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι
Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι

Βιόλα

Ο Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι έχει διακριθεί ως ένας από τους συναρπαστικότερους και πιο πολύπλευρους βιολίστες της γενιάς του με το στοχαστικό παίξιμό του, το οποίο δεν βασίζεται σε εξωτερικά εφέ, αλλά στον ήχο, τη δομή και το συναίσθημα.

Ως σολίστ και ως μέλος συνόλων μουσικής δωματίου, έχει εμφανιστεί, μεταξύ άλλων, σε αίθουσες όπως η Φιλαρμονική του Έλβα στο Αμβούργο, η Konzerthaus στο Βερολίνο και το Γουίγκμορ Χωλ στο Λονδίνο.

Το μεγάλο του μουσικό πάθος είναι η μουσική δωματίου. Aπό το 2010 είναι μέλος του Κουαρτέτου Στραντιβάρι, με το οποίο έχει γνωρίσει επιτυχία σε αίθουσες στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική. Σημαντικές στιγμές στην πορεία του κατά τα τελευταία έτη αποτελούν οι εμφανίσεις στο Φεστιβάλ Rheingau, το Φεστιβάλ Schleswig Holstein και το Φεστιβάλ Πιάνου Ρουμπινστάιν. Ο πρώτος τους δίσκος με τα «πρωσικά κουαρτέτα» του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ ακολουθήθηκε την άνοιξη του 2018 από την ηχογράφηση των τριών κουαρτέτων εγχόρδων του Ρόμπερτ Σούμαν, η οποία κυκλοφόρησε από την RCA Red Seal της Sony.

Περιζήτητος μουσικός για σύνολα δωματίου, ο Λεχ Αντόνιο εργάζεται με καλλιτέχνες όπως ο Αντουάν Ταμεστίτ, ο Μαξιμίλιαν Χόρνουνγκ, ο Λαρς Φογκτ και άλλοι. Το 2011 ηχογράφησε τα κουαρτέτα εγχόρδων Different Trains και Triple Quartet του Στηβ Ράιχ για την EMI Classics. Ο πιο πρόσφατος σόλο δίσκος του «Progetto Gibson» με έργα Γιοχάνες Μπραμς, Ντμίτρι Σοστακόβιτς και Γιόζεφ Γιόακιμ θα κυκλοφορήσει εντός του 2018.

Ο Λεχ Αντόνιο Ουσζίνσκι γεννήθηκε το 1986 στην Πάδοβα της Ιταλίας, υιός πολωνικής οικογένειας μουσικών, και μεγάλωσε στην Ελβετία. Σπούδασε βιολί με την Άννα Τσουματσένκο και τον Ζαχάρ Μπρον στη Ζυρίχη, όπου έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα με διάκριση το 2007. Έλαβε, επίσης, δίπλωμα στη μουσική δωματίου με διάκριση, σπουδάζοντας με τον καθηγητή Ζεράρ Βις.

Από το 2010 ως το 2017 έπαιξε με τη διάσημη βιόλα «Γκίμπσον» του Αντόνιο Στραντιβάρι (Κρεμόνα, 1734), του Ιδρύματος Habisreutinger. Από το 2017 παίζει με μια σπάνια βιόλα κατασκευασμένη από τον Χέντρικ Βίλεμς το 1690.

www.lechantoniouszynski.com

 Χάιγιουν Παρκ
photo: Benjamin Ealovega
Χάιγιουν Παρκ

Βιολί

 Μάρλις Πέτερσεν
photo: Yiorgos Mavropoulos
Μάρλις Πέτερσεν

Σοπράνο

 Ιβάν Ποντυόμοφ
Ιβάν Ποντυόμοφ

Όμποε

 Τίμοθυ Ριντάουτ
φωτο: Kaupo Kikkas
Τίμοθυ Ριντάουτ

Βιόλα

O Tίμοθυ Ρίνταουτ έχει αποσπάσει εγκωμιαστικά σχόλια για «τον ζεστό και αβίαστο ήχο του» (the Strad). Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1995 και σπούδασε με τον Μάρτιν Άουτραμ στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Λονδίνου, από όπου αποφοίτησε το 2016 με το Βραβείο Αριστείας της Βασίλισσας. Σήμερα σπουδάζει στην Ακαδημία Κρόνμπεργκ στη Γερμανία με τη Νομπούκο Ιμάι. Το 2016, ήταν ο πρώτος βρετανός νικητής στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιόλας Λάιονελ Τέρτις και επιλέχθηκε από την Επιτροπή Νέου Κλασικού Καλλιτέχνη. Έχει βραβευθεί, μεταξύ άλλων, στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιόλας Σήσιλ Αρόνοβιτς (2014), και έχει αποσπάσει το δεύτερο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Εγχόρδων του Φεστιβάλ του Ουίνζορ (2015). Την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο δίνει ρεσιτάλ στο Ουίγκμορ Χολ, στην Ακαδημία και στο Φεστιβάλ του Φερμπιέ και στο Σλος Ελμάου. Το 2017, επιστρέφει για να εμφανιστεί ως σολίστ με τη Φιλαρμονική του Μπάντεν-Μπάντεν, και ερμηνεύει Μότσαρτ με την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Νωρίτερα φέτος, ηχογράφησε το πρώτο του cd με έργα του Βιετάν, και ερμήνευσε σε πρώτη εκτέλεση το νέο έργο του Ντέσμοντ Κλαρκ με το Μέλος Ανσάμπλ στο Μίλτον Κορτ, στο Λονδίνο. Λάτρης της μουσικής δωματίου, έχει λάβει μέρος στο Καλοκαιρινό Φεστιβάλ του Μπαντ Κίσσινγκεν (Γερμανία), στη Σουμπερτιάδα (Αυστρία), στο Φεστιβάλ Μουσικής του Μαγσάκ (Γαλλία) κ.α. Από το 2011 έως το 2014, ήταν μέλος του Κουαρτέτου Τσελάν. Aπό το 2013 έως το 2016, εργάστηκε εντατικά στη Διεθνή Μουσική Ακαδημία του Φύρστεντουμ του Λίχτενσταϊν ως υπότροφος. Ο Τίμοθυ Ρίνταουτ είναι ευγνώμων στο Κοινοφελές Ίδρυμα Μπάουερμαν για την υποστήριξη που του παρέχει. Παίζει με βιόλα του Περεγκρίνο ντι Τζανέττο (περ. 1565-75), γενναιόδωρο δάνειο της Διεθνούς Εταιρείας Βιολιού J&A Bear.

www.timothyridout.com

 Λίνους Ροτ
photo: Dan Carabas
Λίνους Ροτ

Βιολί

 Κιρίλ Τρούσοφ
photo: Marco Borggreve
Κιρίλ Τρούσοφ

Βιολί

 Πετρίτ Τσέκου
φωτο: Atdhe Mulla
Πετρίτ Τσέκου

Κιθάρα

Η εξαιρετική ευαισθησία και η εκφραστικότητα του Πετρίτ Τσέκου έχουν αιχμαλωτίσει το κοινό σε όλο τον κόσμο, ενώ ο κριτικός κιθάρας Κόλιν Κούπερ τον έχει χαρακτηρίσει «σολίστ υψηλότατων ικανοτήτων». Ο Πετρίτ Τσέκου έχει δώσει ρεσιτάλ στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, και ήταν σολίστ με σημαντικές συμφωνικές ορχήστρες, όπως η Συμφωνική της Βαλτιμόρης, η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δωματίου της Τσεχίας, η Κρατική Ορχήστρα Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης και η Φιλαρμονική του Ζάγκρεμπ. Εμφανίζεται τακτικά με το φημισμένο σύνολο εγχόρδων οι Σολίστ του Ζάγκρεμπ, και είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο Κιθάρας Ελότζιο (ετ. ιδρ. 2008). Έχει αποσπάσει πρώτα βραβεία σε πολλούς γνωστούς διεθνείς διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων ο Διεθνής Διαγωνισμός Κιθάρας Πάρκενινγκ (Μαλιμπού, ΗΠΑ), ο Διαγωνισμός Εγχόρδων Σαντ (Άλλενταουν, ΗΠΑ), ο Διεθνής Διαγωνισμός Μαουρίτσιο Μπιαζίνι (Μπολόνια, Ιταλία) και ο Διεθνής Διαγωνισμός Κλασικής Κιθάρας Μικέλε Πιτταλούγκα (Αλεσσάντρια, Ιταλία). Γεννήθηκε στο Πρίζρεν του Κοσσυφοπεδίου το 1985, και πήρε τα πρώτα μαθήματα κιθάρας από τον Λουάν Σαπυντζίου. Το 2002, μετακόμισε στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, για να σπουδάσει πλάι στον Tζεβντέτ Σαχαντζίγια, ο οποίος και τον προσκάλεσε. Το 2008, αποφοίτησε από τη Μουσική Ακαδημία του Ζάγκρεμπ, από την περίφημη τάξη του Nτάρκο Πέτρινιακ. Συνέχισε τις σπουδές του με τον κορυφαίο δεξιοτέχνη Μανουέλ Μπαρρουέκο στο Ωδείο Πήμποντυ της Βαλτιμόρης (ΗΠΑ), απ’ όπου αποφοίτησε το 2013. Το πρώτο του cd κυκλοφόρησε το 2008 από τη Νaxos. Τον Μάιο του 2015, η ισπανική δισκογραφική Eudora εξέδωσε ηχογράφηση με τις Έξι σουίτες για βιολοντσέλο του Μπαχ, σε ενορχήστρωση Βάλτερ Ντεσπάλ. Ο Πετρίτ Τσέκου παίζει σε κιθάρα Ρος Γκούτμαγερ.

Υπό την αιγίδα

Με την υποστήριξη

Σε συνεργασία

Δωρητές

Μέγας χορηγός

Χορηγοί

Χορηγοί επικοινωνίας

Οπαδοί του ΔιΦεΜΜ